Pár szó...

Blog a véleményemről,tapasztalataimról dolgokról.

Levelet írnék:

Címkék

100 (1) 10tonnátrakszésmennyiabér (1) 2009 (2) 25 (1) 30y (1) ááá (1) adri (1) aférfi (1) akármivagybármi (4) akkirály (1) alkohol (2) alma (1) anime (2) ápriliseleje (1) aranka (2) art (4) autó (1) bkv (1) blog (3) blog.hu (1) blog.huvsproxy (1) bounty (1) bubu (1) büntetés (3) cah (1) car (1) cigi (2) comic (9) csalódás (8) css (1) dió (1) dragonball (2) dunaújváros (1) efott (1) elmű (1) elv (1) énbűnöm!!! (4) érettségi09 (1) fail (2) fáj (2) fájdalom (2) felhívás (1) fesztivál (2) film (1) fof (6) fretsonfire (3) game (1) gantz (1) gh (3) gh3 (3) gif (1) girls (2) girly (1) gitár (3) goldenblog09 (1) google (1) guitar (4) hasznos (3) határozottannemkultúra (1) házilag (3) hero (4) hétvége (1) hivatalos (1) hobbit (1) hodito (1) holegykardhogybeledőljek? (1) holnap (1) homemade (3) hot (1) húsvét (1) idealista (2) idézet (1) if (1) iphone (1) it (3) iwfw (3) iwiw (4) jaj (2) játék (5) jónő (2) józan (1) karácsony (2) kawaii (1) kerékpár (1) kings (1) kisbarnaemlős (3) kiscsillag (1) koldusok (1) koncert (1) könyv (1) kritika (5) kudarc (1) kultúra (8) lesettáll (1) lfg (1) linux (1) lol (13) manga (1) marionett (1) mark (1) measure (1) microsoft (1) mirrorsedge (1) mmo (1) mocskos (2) múlt (1) nagybarnaemlős (3) nagysárgafoltosemlős (1) napicsaj (1) nemere (1) nemkultúra (10) nyár (3) oots (1) ötlet (1) padló (1) pafe (2) parkolás (1) pbf (1) pc (2) pfuj (1) pio (1) pió (1) post (3) ppl (1) puf (1) qc (1) qpa (1) remember (1) részeg (1) riddler (1) rpg (1) rtlklub (2) sarahconnor (1) sláger (1) slágere (2) sm (1) smbc (1) songoku (1) sorminta (1) sport (1) sűrűbocsánatkérések (9) svéd (1) szánalom (3) szavazas (3) szégyen (1) szeliditó (1) személyes (20) szerelem (2) szerelés (1) szilárd (1) szilveszter (2) szomorú (1) sztálinváros (1) születésnap (1) t (1) tagged (2) tanácsok (2) tapasztalat (18) tc (1) tehgiraffe (2) terminator (1) tetováció (1) thor (1) tits (1) toee (1) tolerancia (2) top10 (2) torncity (1) tört (1) troll (1) uf (2) újév (1) ünnep (3) upc (2) vakondos (1) vallás (1) várpalota (1) vélemény (3) vers (2) villámposzt (2) woman (2) wordle (1) wow (6) wulffmorgenthaler (1) xkcd (5) youtube (5) zene (9) zenekar (1) zp (1) zsiráf (1)

A király jutalma

2009.01.05. 14:38 | itelethozo | Szólj hozzá!

Régen amikor még nem írtam blog-ot, úgy gondoltam, hogy amikor írok majd blog-ot, akkor írok majd játék ismertetőket is. De mikor elkezdtem írni blogot, valahogy nem lett semmi belőle. Erre most mégis írok egyet. Mármint játékismertetőt. Mert blog-ot ugye már írok.

Na jó hagyom, ezt a gyp-s stílt. A lényeg, hogy az utóbbi időben ráuntam a wow-ra csöppet, bár gondolom kevesen hiányoltak:) - sőt konkrétan az utolsó wow-os post-omra be is szóltak, hogy butaság, bár ki nem fejtették miért. Na mindegy. Kerestem hát valamit. 2 játékot néztem ki a nagy karácsonyi dömping közepette : Fallout3 és King's bounty. Mivel a fallout szériát dacára az izgalmas sztorinak és kiváló szerepjáték alapnak sosem sikerült igazán megszeretnem - a hiba bennem van, nem a játékban! - ellenben a HOMM a szívem csücske az első résztől kezdve, elsőként a KB-nek estem neki. Akit érdekel, mit tapasztaltam egy átjátszott hétvége után lapozzon...

Kezdetben vala a C64, mint jómunkás ember ott kezdtem az ipart. Lenyűgözött a grafikája, a sokoldalúsága a felhasználóbarát hozzáállása a rendszernek. Meg a csini pasztell színek:) A PC-n zavart is a fekete háttér meg a neon betűk. Ott és azon a platformon jelent meg először a king's bounty. Egyedi volt, formabontó és műfajteremtő. Körökre osztott fantasy stratégia. Később mindebből PC-re kinőtt a Heroes sorozat - gondolom a régi nevet nem adta a tulaj. Zseniális játék volt talán a 4. részt kivéve, bár azon kevesek közé tartozom akinek az is bejött, de az utolsó 5. visszaszerezte az elvesztett dicsőséget. Talán a Ubisoft féle millió kiegészítős üzletpolitika az egyetlen hibája. De nem is erről akarok most beszélni. A lényeg, hogy úgy ajánlották a játékot : "jobb, mint a heroes valaha is lehet". Nagy szavak ezek, nézzük megfelelnek-e a valóságnak.

Telepítés

Az első problémák a telepítésnél kezdődtek. Tőlem ugyanis a játék nem érdeklődött, hova is szeretném telepíteni. Fogta az első elég nagy particióm és rámászott. Lehet én néztem el egy next-et,de valószínűbb, hogy ilyen önálló a szentem. De jó pont, hogy amikor elfogyott a hely, akkor nem leállt, hanem kaptam folytatás gombot.

Karakter alkotás

Na ennek a menüpontnak hangzatos ez a név. Nem nevezném alkotásnak, a 3 kaszt és a címer kiválasztásának rituáléját. Még csak arcképet se választhatok. Itt már rég nyert a HOMM pedig ez csak külcsín.

Tutorial

Erre nem kívánok sok szót vesztegetni. A jó tutorialnak 2 fő ismérve van.

  1. Ha kell szájbarágósan, de elmagyarázza a játék alapjait.
  2. Ha akarom átugorhatom, kikapcsolhatom.

Na erre egyik se igaz. Tutorialnak se nevezném szívem szerint. Javasolnám a készítőknek a NWN sorozat áttanulmányozását a témában. Ha már az ATARI-nál dolgoznak ők is.

Irányítás

Igen. Itt halt meg először a mutatvány. A térképen ugyanis realtime mozgunk mi is, meg a szörnyek is, ami zseniális újítás lett volna, hozzáértő kezekben. De a balklikkel mászkálok, jobb klikkel kamerázok írányítás, nem teszi lehetővé a precíz hadműveletek, felderítések és esetleges lopakodások levezénylését. Nem egyszer futottam erdőmélyén lapuló impossible hordákba, azért, mert a kamera 1 másodperccel korábban úgy döntött, mostantól azt nézzem ami a hátam mögött van és nem előttem. S jó párszor menekülés helyett inkább körbe-körbe kezdett rohangálni a hősöm a tisztáson. Itt bizony csúfosan megbukott a játék. Cseresznye a tejszínhab csúcson: az options menü nélkülöz minden erre vonatkozó beállítást.

Grafika

Tisztességes iparos munka ahogy mondani szokták. Csilli-villi, nagy felbontású ésatöbbi, ésatöbbi. Nincs is mit mondanom rá, talán, hogy a textúták és a modellek kicsit a NWN2-ére emlékeztetnek, de ez már igazán összeesküvés szagú lenne. Szóval itt jár az 5-ös. Főleg az alacsony gépigény miatt. (Levonás az intro és úgy általában az animációk hiánya,nem kerekedik ki tőle az amúgy sem érdekfeszítő történet)

Játékmenet

Úgy emlékszem a warcraft volt az első játék, ahol bevezették a létszám stop-ot. Magyarul van egy érték, ami meghatározza mennyi lény lehet egyszerre a seregünkben. Ötletes dolog és a túlerő helyett a taktikázás lesz a jó játékos titka. Jelen esetben a hős leadership tulajdonsága felel ezért. De a leadership nem azt mutatja mennyi lényünk lehet egyszerre, hanem, hogy adott lényből mennyi lehet nálunk. Tehát a hős 5 féle egységet hurcolhat magával. Ha ide felveszek íjászokat, papokat, lovagokat, mágusokat és tündéket, akkor az úgy fog kinézni, hogy - természetesen ez szint függő - 10 íjász, 10 pap, 20 lovag, 1 mágus és 30 tünde. Magyarul erősebb egységből egyszerre kevesebb. Jól hangzik, de gyakorlatban mégsem működik. Ugyanis a harcok annyira rövidek,a csataterek annyira kicsik, az ellenfelek annyira összetettek, hogy taktikázásra nincs se tér, se idő. Egyetlen dolog számít: több embered legyen, mint az ellenfélnek. Szóval megint csak, visszatértünk a c&c-s gyökerekhez. Ha valhol nem boldogulsz, hiába próbálnád más csapattal, más varázslatokkal, úgyse sikerülne. Gyere vissza ha kétszer akkora lett a leadershiped s vele a sereged. A játék innentől útvonal és gyenge szörny keresésről szól na meg a leadership bannerek vadászatáról, amik a fűben nőnek és csak attól nő érdemben ez az érték. Furcsán lett megoldva a mob seregek helyzete is. Nem sok játékot láttam, ahol elfek, csontvázak,sárkányok és törpök vidám csapatba verődve - hős nélkül!!!- kószálnak az erdőben, eltévedt játékosokra vadászva. Pedig itt megteszik. Nincs kisegítve az ember akkor sem, ha gyengébb ellenféllel fut össze. Harcolni kötelező, és a leggyengébb ellenfél is csak besebez és hullanak a népek. Nem gond veszek újat! Igen ám, de a toborzóhelyek csak véges számú lényt adnak,ha elfogyott a mágus nincs mese, kereshetsz más egységet. Azt természetesen nem javaslom senkinek, hogy csonka csapattal rohangáljon. Biztos bukta. Varázslatokkal bőven elláttak minket. Ja használható közülük kb 3. A sebzés, a sebzés és a sebzés. Az ellenség mindig 5 fővel támad. Ha le is lassítok egyet, kit érdekel. Max 1 körrel később ér oda hozzám,a többi 4 addig bedarál. És még sok hasonló hiba van, ami nehezíti a játékot, sőt gyakran ellehetetleníti. Átlépsz a kapun a túloldalon 3 impossible vár. Dodge this!

Persze vannak jó ötletek is. A trial-ok, ahol egyre nehezebb csapatokkal kell megküzdened. A fejleszthető artifact-ok, ahol az örzők leverésével erősítheted a fegyvered. A többféleképp megoldaható quest-ek - jó fiú vagy mészáros akarsz-e lenni. Van valami feleség meg gyerekek móka is, csak még nem jutottam el odáig.

Összegzés

Egy szó mint, száz. Többet vártam tőle és a töménytelen újdonság valami gyönyrűvé, valami zseniálissá válhatott volna,de sajnos csak ennyire futotta. Mondanám, hogy majd a patch orvosolja ezeket a hibákat,de ezek nem holmi bugok, ezek sajnos játékmechanizmus csődjei. Talán ha lesz második rész, amit már nem akarnak ennyire görcsösen egyedivé tenni. Mert csúnya dolog lenne lopkodni a HOMM-ból, a disciples-ből, de azért nem kéne mindent elvetni, ami kiválóan működik. De azért valami csak van a játékban, valami mégis megfogott, hisz még nem adtam fel, és folytatni fogom, szóval ennyit mondhatok : egy próbát megér.

Megjegyzés: képeket lusta vagyok keresgélni és kirakni. Barátotok a google.

Címkék: kritika játék személyes kings bounty

A bejegyzés trackback címe:

https://itelethozo.blog.hu/api/trackback/id/tr10859300

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása